laura-nenee-laos.reismee.nl

Eerste werkdag

Toen we onze ogen open deden vanochtend om 7 uur scheen zowaar de zon na twee dagen non-stop regen! De temperatuur was meteen standje sauna dus we konden als een stel primitieve campinggangers eindelijk een wasje draaien. Drogen duurt dan weer wat langer met de hoge luchtvochtigheid dus het moet goed gepland worden.
We mogen vandaag onze voorbereiding uitvoeren in klas 2 bij de 2/3 jarige. We oefenen de cijfers 1-5 en de primaire kleuren. Dit in afwisseling met liedjes en spelletjes. We hadden de strandbal en de ballonnen meegenomen, de kinderen waren allemaal heel enthousiast om op deze manier te mogen spelen, want ze hebben verder niks in het lokaal om de motoriek te oefenen of om mee samen te spelen. Het is een leuke uitdaging om zo'n jonge kinderen les te mogen geven, omdat je veel aanpassingen moet maken en dingen achter de hand moet houden. Verder zijn ze om op te eten natuurlijk. Na het werken moest er ook nog 'gevoerd' worden, dus toen mochten we weer op de grond zitten met een bordje rijst en ei. Een groepje kinderen met een lepel proberen te voeren die allemaal 'ahmahm' roepen blijft een uitdaging.
Tijdens ons bezoek aan de tweede school hebben we meegedaan op de voorbereiding van de andere vrijwilligers. Deze klas mogen we vanaf maandag overnemen.
Na het lesgeven moest we snel op de fiets terugracen, omdat we naar Vientiane konden gaan. Daar zijn we met iedereen gaan uiteten en hebben we even over de nightmarket gewandeld.
Daar hebben we natuurlijk veel mentale notities gemaakt van wat we allemaal willen kopen over 2 weken! We hebben ook nog geld gepind voor de eerste aankopen voor de scholen. We zijn met twee keer pinnen al multimiljonair! 1000000 Kip is 100 euro.

Onze voorbereiding is alweer klaar voor morgen dus we kunnen naar bed.