laura-nenee-laos.reismee.nl

Buddhapark

We staan vroeg op vandaag om naar de morningmarket en het Buddhapark te gaan. Het is even zoeken, maar dan vinden we de morningmarket, het is grote markt met groente, fruit, vlees en vis.
Het typische beeld van een buitenlandse markt wordt weer waargemaakt, varkenshoofden, schalen met levertjes en een heleboel andere lichaamsdelen van dieren....de verkopers zitten er doodleuk tussenin op de tafel en mensen pulken en trekken aan alle stukjes vlees op zoek naar het beste stuk.
Na de markt gaan we opzoek naar de bus richting Buddhapark, de bushalte blijkt te zijn verplaatst en we worden drie keer ergens anders heen gestuurd, maar we vinden uiteindelijk de goede bus. Na een rit van ongeveer een uur komen we (in de regen) aan bij het Buddha park. Het zijn vooral veel Buddha's, leuk om even gezien te hebben, maar veel beton....Na een half uurtje hebben we het wel gezien en wachten we in de stromende regen op de bus terug.
Terug in het centrum lopen we nog even door een winkelcentrum (het lijkt meer op een Soek) waar ze de mooiste stoffen verkopen, verder wordt er veel 'goud' verkocht.
We willen onze tassen op halen bij het hotel om dan een massage te nemen en terug te gaan naar 'huis'. Alleen blijkt dat iemand laura's tas per ongeluk heeft meegenomen (ofwel gestolen volgens Laura). Dit duurt allemaal lang, dan weer terug naar de markt om een oplader te kopen, duurt nog langer, met als gevolg dat we geen tijd meer hebben voor een massage (alhoewel, dat dachten we, later blijkt dat de tuktuk zo lang op zich laat wachten dat we het nog makkelijk gered hadden) maar we hebben woensdag nog voor een herkansing.
Laura krijgt als het goed is morgen haar tas terug, dus veel paniek om niks:)......

Roy

Dat zijn nochtans echt mooie blanke varkenskoppen: "A grade" :-))) gelukkig is de tas niet gestolen en was het een misverstand. Zal even schrikken zijn geweest!

Roy