laura-nenee-laos.reismee.nl

Laatste schooldag

Vandaag is het onze laatste dag op school. We hebben vooral veel spellen en liedjes voorbereid om het iedereen zo leuk mogelijk te maken. Iedereen heeft het enorm naar z'n zin, zelfs onze medeleerkrachten nemen de les even over en het gaat best goed. De kinderen laten de cijfers goed horen, zelfs wanneer ze vooraan in de klas staan.
In de pauze brengen we onze donatie naar de grote publieke school. Er zitten ongeveer 500 kinderen op deze school, verdeeld over ongeveer 14 klassen. De tafels, stoelen en het speelgoed worden gebruikt voor de kleuterklassen. In de namiddag hebben we veel ballonnen opgeblazen en met de linten gedanst. We laten alle spullen achter en slingers om de klas te versieren. Onze coördinator speelt nog een afscheidslied en ik geef toe dat ik het wel even moeilijk had met al die lieve gezichtjes die blij zwaaide naar ons (schrijft Laura). De directrice van de school komt ons zelfs nog even knuffelen om afscheid te nemen.
We zijn als afsluiter weer naar hotpot geweest en weer voor 2,50 euro pp gegeten en gedronken.
We hebben onze backpack zo goed als mogelijk ingepakt en we zullen om 6:30 vertrekken richting vliegveld voor de gibbon experience! (Ban Houyxai) Drie dagen in een boomhut spenderen en ziplinen tussen de bomen. Waarschijnlijk zullen we dan geen internet hebben, dus vanaf vrijdagavond zullen we offline zijn tot maandagmiddag en dan zitten we in een slaapbus richting Luang Prabang.