laura-nenee-laos.reismee.nl

Weekend trip vang vieng (in het water gevallen)

We beginnen de dag zoals gewoonlijk met hoopvol uit het raampje kijken, terwijl we het weer wel kunnen raden. Ongelofelijk hoe jullie in Nederland snakken naar een druppel regen en de Laotianen dit erg veel regen vinden voor de tijd van het jaar.
Vandaag geven we geen les, omdat het Union Day is. Een positieve verandering voor vrouwen en hun emancipatie! Om 11 uur zouden we worden opgehaald met de bus, maar zoals de Laotianen zelf zeggen: DNR do not rush. 11 uur kan ook gerust half 12 betekenen. Om kwart over 11 arriveert een overvol busje en is het even uitvogelen dat er in het gangpad ook zitplaatsen gecreëerd kunnen worden. Na een hobbelige rit van 3 uur is het landschap compleet veranderd. (het weer helaas niet). We komen aan in Vang Vieng en gaan opzoek naar iets te eten. We vinden (niet geheel toevallig, we hebben al onderzoek op internet gedaan natuurlijk) een heerlijke Franse bakkerij met mega croissants. Ondertussen stroomt de regen vrolijk door. We gaan opzoek naar ons hotel, dat blijkt aan de andere kant van een enigzins gammele, houten tolbrug te liggen. En ja, voetgangers moeten ook elke keer tol betalen, ook al worden ze er elke stap bijna afgereden door veel te dikke Japanse SUV's die er met veel te hoge snelheden overheen denderen. Maar ons schattige houten huisje maakt veel goed, mét warme douche!!
We maken een wandelingetje door het centrum, dat voornamelijk bestaat uit souvenirwinkeltjes, touringbureau's, cafés, massagetenten en restaurantjes. We hopen heel hard dat het morgen wat droger is zodat we kunnen tuben (op een tractorband dobberen over de rivier) en zodat we de grot inkunnen. Over de massage zijn we nog aan het twijfelen of we dat aan durven:p.
We eten in een restaurantje 'happy mango' een heerlijk maaltje (salade met eend en ananas gevult met rijst met kip) en sluiten vriendschap met de restauranthond. Dit stadje is leuk voor een dagje of twee, maar dan hebben we het denk ik wel weer gehad met de massa's (zuip)touristen die hier zijn.
Oh en tussendoor kregen we nog even een mailtje dat onze binnenlandse vlucht van vrijdag over twee weken geannuleerd is.... Dus daar moeten we ook nog even een oplossing voor zoeken.....

Florry

Massage is heerlijk dames. Gewoon doen ? Geniet van jullie weekend.