laura-nenee-laos.reismee.nl

Mountainbiken en croissants

We worden wakker met hoe kan het dan ook, regen!? We komen erachter dat er toch geen ontbijt bij het hotel zat, maar dat vinden we helemàààl niet erg, we lopen naar de bakkerij en ontbijten met een enorm glas vruchten- en kokosshake en een enorme croissant. Door de regen besluiten we om maar niet te gaan tuben (later blijkt ook dat dat helemaal niet gedaan wordt nu omdat de rivier te vol is). We huren mountainbikes en fietsen naar de tham chang grot, waar we eerst 160 treden omhoog klimmen om in de grot te komen. Het water is er prachtig blauw.
Na deze grot besluiten we toch om met eigen ogen te gaan kijken of de blue lagoon echt niet blue is op dit moment (zoals we gehoord hebben van anderen). Het is een mooie, vlakke fietstocht tussen de bergen en de rijstvelden door. Onderweg worden we aangemoedigd door Fransen, Chinezen, Koreanen en Laotianen, die voor de optie buggy, tuktuk of busje hebben gekozen in plaats van fietsen. Wanneer ik dan ook nog met losse handen fiets ben ik helemaal een kermisatractie.....als ik geld had gevraagd voor elke foto, was ik nu rijk geweest....
Helaas stelt de blue lagoon zelf niet veel voor, hij is niet blue en bestaat voornamelijk uit hulpeloos trappelende Koreanen met felgekleurde zwemvesten, ook best grappig, maar gelukkig was de weg ernaartoe mooi.
We lunchen weer bij onze favoriete bakkerij en gaan dan terug om even te douchen, want van mountainbiken in de regen word je best vies....
Voor het avondeten lopen we nog een rondje door de stad en bezoeken we een tempel, per toeval komen we nog een andere prachtige tempel tegen. We eten weer bij 'happy mango', dit keer met een heerlijk toetje; ijshoorn gevuld met zoete, sticky rice, daarop mangoijs met mangosaus, jummie!
Na het eten lopen we nog even over de nightmarket, met zoooo veel leuke spulletjes...Maar we hebben ons braaf ingehouden:)
Morgen gaan we het toch wagen om een massage te nemen, zonder happy ending a.u.b.:):)