laura-nenee-laos.reismee.nl

Gibbons dag 1

Vandaag begint ons boomhutavontuur. We ontbijten bij het bakkerijtje, hmmm, eindelijk weer eens echte koffie! Om 8.15u staan wij braaf klaar bij het kantoortje, we waren echter een van de weinige die op tijd waren en gisteren al het formulier hadden ingevuld dat als we zouden sterven, dat echt onze eigen schuld was:p
Plus telefoonnummer van degene die ze moeten bellen mochten we uit de boomhut vallen.
Alleen wij twee blijken wandelschoenen bij ons te hebben, de rest moet allemaal nog een soort van waterschoentjes gaan kopen. We vertrekken in een tuktuk-jeep, bij het eerte tankstation worden de flessen motorolie en een nieiwe versnelling (?) aangesleept (later snappen we waarom) het eerste stuk van een uur gaat redelijk goed, dan stoppen we en gaan we een stukje te voet verder, na een paar bamboebruggetjes en modderige paadjes komt er een andere auto aan. De rest van de route verloopt minder comfortabel, we moeten wel een keer of 5 uitstappen en lopen, omdat de auto vast zit in de modder.
Na een uurtje moeten verder lopen, het is erg modderig en we moesten een paar riviertjes door, maar het uitizcht was prachtig. Na een uurtje of twee glibberen en glijden (blij dat we niet met of zonder auto van de afgrond gegleden zijn) komen we aan bij het punt waar we de (klim)harnassen aan krijgen. Het ziplinen kan beginnen. De eerste paar ziplines zijn ~260 meter lang, het uitzicht is prachtig! En dan, hoog, hoog, hoog in de boom opeens een enorme boomhut, onze boonhut heeft 3 verdiepingen, een heerlijke (super koude) douche. Het eten wordt langsgebracht door de ziplinende kokin, geweldig!!
Morgen zullen we ziplinend en wandelend het woud hier gaan verkennen en hopen we te kunnen filmen en ziplinen tegelijk:p