laura-nenee-laos.reismee.nl

Gevolgen van de regen...

Na de plensbui van gisteravond loopt er vanacht regen langs de muur in onze kamer, is de stroom zo'n 5x uitgevallen, maar is het ondanks dat allemaal toch behoorlijk warm vanochtend. Door de regen blijkt het ook erg glad te zijn, het stoepje voor onze deur overleef ik net zonder uit te glijden, helaas had ik bij het trappetje van de brug minder geluk.....Dus vertrek ik met een pijnlijke hand en een paars/blauwe kont richting school. Daar doen we spelletjes met de kinderen. Dit keer wat meer gericht op motoriek en samenspel dan puur alleen op de Engelse taal. De kinderen vinden het prachtig en doen super goed mee. De leerkrachten kijken de eerste 2 minuten een beetje bedenkelijk toe, maar doen na 3 minuten vrolijk mee en lachen even hard als de kinderen. Bij het naar huis gaan krijgen we een compliment van de coördinator dat we het zo goed en leuk doen en dat we maar zelf moeten bedenken wat we gaan doen met ze, hij hoeft het niet meer te controleren:) Mooi, dan kunnen we fijn de dingen doen die wij belangrijk vinden i.p.v. het drillen van Engelse woorden waaraan de meeste kinderen nieteens een betekenis kunnen koppelen. Vervolgens voegt hij er wel aan toe dat het wel jammer is voor de kinderen, want maandag komen er andere vrijwilligers mee en die doen het vast niet zo leuk als dat wij het doen....uhm ja, vast wel:):).
Alle andere vrijwilligers gaan vanavond naar het centrum, maar aangezien wij ons alfabet nog moeten/willen afmaken en we in het weekend een heel weekend naar het centrum gaan blijven we 'thuis'. We stellen voor zelf pannenkoeken te maken, zodat de kokin niet alleen voor ons hoeft te koken, maar dat kan echt niet, zomaar voor onszelf moeten koken, dus wordt de kokin aan het pannenkoeken bakken gezet, oeps hoezo verwend!!!
Ons alfabet is bijna af als de coördinator komt melden dat hij vandaag naar de dorpen is geweest om met de dorpshoofden te babbelen over onze donatie. Hij heeft tot drie keer vast gezeten in de modder, maar het lijkt allemaal gelukt te zijn. Het zijn zo veel spullen geworden dat hij vrijdag en zaterdag nodig denkt te hebben om te gaan doneren, wij zijn benieuwd!!
Laura is nu nog maar een keer pinnen en dan moeten we nog even voorbereiden voor morgen, zodat we dan weer lachende kindjes en juffen hebben:).

Lily

Goh dat klinkt allemaal erg leuk. Dus Nenee was gevallen en degene met de blauwe kont, hoop maar dat het niet extra pijn doet morgenvroeg! Veel plezier met voorbereiden voor morgen.